Followers

MAKLUMAT TERKINI TANAHAIR

Friday 5 April 2013

Rahsia Anwar Mahu Ke Perak Terbongkar !!!!

Ada perbezaan ke jika Anwar bertanding di Perak ataupun di Permatang Pauh??..Anwar memberi alasan tujuannya berpindah kerusi ke Perak bagi memastikan matlamat pakatan pembangkang menawan Putrajaya tercapai..
Anwar kata jika bertanding di Perak dia dapat melonjakkan sokongan di Perak..Ye ke dapat tarik sokongan??
Apa yang EP nampak Anwar macam nak lari dari pengundi Melayu..Tambah tambah lagi bila Anwar dapat tahu bakal calon BN yang bakal bertanding di Permatang Pauh disukai rakyat termasuk sebahagian besar pengundi PAS..
Kebarangkalian untuk Anwar tumbang di tempatnya sendiri boleh berlaku..Jadi jalan yang paling selamat bagi Anwar ialah berpindah ke tempat baru yang majoritinya pengundi cina iaitu di Ipoh Timur..Tempat Lim Kit Siang sebelum ini..
Sebab itu Lim Kit Siang dipindahkan ke Gelang Patah walaupun perpindahan itu akan menimbulkan masalah dengan Chua Jui Meng...
Ini disebabkan kebanyakan pengundi cina tak peduli mengenai masalah moral yang dihadapinya berbanding dengan pengundi Melayu...Jadi lebih selamat untuknya bertanding disitu..Tak gitu...
Datuk Seri Anwar Ibrahim mengakui keputusannya untuk tidak mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh pada Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang menerima bantahan daripada penyokongnya.
Bagaimanapun beliau membayangkan bertegas untuk berpindah kerusi ke Perak bagi memastikan matlamat pakatan pembangkang menawan Putrajaya tercapai.
Sehubungan itu beliau dijadualkan untuk mengadakan perbincangan bagi 'memujuk' pemimpin tempatan berhubung hasratnya itu.
"Saya sedar ada bantahan yang kuat, oleh itu saya perlu jelaskan kepada mereka mengenai matlamat kita bagi melonjakkan sokongan di Perak.
"InsyaAllah saya boleh memujuk mereka kerana saya bukan mahu meremehkan penyokong saya di Permatang Pauh," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) di sini, Rabu.

SUMBER

No comments:

Post a Comment