Followers

MAKLUMAT TERKINI TANAHAIR

Wednesday 17 April 2013

KHALID GEREJA KECUT, MINTAK DAPigs MAINKAN ISU PERKAUMAN!!!

Bila dah tak de idea nak serang pihak lawan, mula puak - puak Pakatan Haramjadah ni guna taktik terdesak diorang dan memainkan isu perkauman.

Jika sebelum ini, mereka menjadikan isu meroboh kuil Hindu di Shah Alam sebagai alat dalam permainan Politik, kali ini tidak banyak bezanya.

DAPigs mula memainkan sentimen kononnya Zul Nordin pernah menghina orang India tidak berapa lama dahulu. Dan isu itu dijadikan bahan pertikaian oleh mereka.

Tapi, mereka tak sedar yang tindakan mereka itu hanya akan menyusahkan kerja Si Khalid Gereja tu untuk mempertahankan kerusi Parlimen Shah Alam.

Sebabnya, kenyataan Zul Nordin sebelum ini yang menjadi bahan pertikaian DAPigs dikeluarkan pada ketika dia masih lagi menyokong Parti Angguk Saja tu dulu.

Dalam penjelasan yang diberikan oleh Zul Nordin sebelum ini, dia mengakui bahawa kenyataan tersebut dikeluarkan kerana terpengaruh dengan pejuangan PAS.

Kalau bagi orang yang tak tahu, pada ketika itu bukan sahaja kaum India menjadi sasaran PAS. Malah puak - puak Cina DAPigs juga turut dijadikan bahan penghinaan.

Pernah suatu ketika, PAS mengeluarkan arahan supaya penyokong - penyokong mereka tidak membeli akhbar Roket kerana khuatir ianya dicetak menggunakan lemak babi.

Tak cukup dengan itu, PAS jugak turut melabelkan DAPigs sebagai parti Kafir kerana tidak menyokong penubuhan Negara Islam dan mengkritik perjuangan mereka.

Nah! Kenapa hari ini DAPigs tidak mengecam tindakan yang pernah dibuat oleh PAS dan hanya menumpukan perhatian kepada Zul Nordin semata - mata?

Kalau setakat nak tunding jari pada orang lain pun, cermin la diri sendiri tu dulu. Tak payah la susah - susah sangat nak kaji nyamuk diseberang laut.

Memang sah ianya menunjukkan sikap terdesak puak - puak Pakatan Haramjadah tu terutama bagi mereka yang berada di Shah Alam apabila berhadapan dengan Zul Nordin. Belum bertanding pun dah kecut telur, nak jadi Harapan Rakyat menda jadahnya!!!
IPOH, 17 April — Pakatan Rakyat (PR) akan menggunakan isu Datuk Zulkifli Noordin bertanding sebagai kempen pilihan raya untuk memenangi sokongan India, memberitahu mereka pencalonan tokoh Islam garis keras itu oleh Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya 2013 merupakan penghinaan kepada komuniti tersebut.
Di hadapan sekumpulan lebih 1,000 orang di rumah pangsa Taman Buntong Harmoni di sini, pemimpin DAP bergilir-gilir menggalakkan pengundi India untuk menolak BN dalam pilihan raya 5 Mei kerana "mempromosikan" Zulkifli, yang dituduh menyebarkan penghinaan kaum kepada masyarakat India.
"Zul Noordin.. beliau menghina penganut Hindu, akan tetapi beliau tetap diberikan kerusi Shah Alam… diberikan oleh Najib. Kami tidak mahukan itu," kata ahli jawatankuasa DAP Perak Dr V Jayabalan kepada orang ramai.

Sumber : http://semuthitam80.blogspot.com/2013/04/khalid-gereja-kecut-mintak-dapigs.html?m=1


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment