Followers

MAKLUMAT TERKINI TANAHAIR

Tuesday 16 April 2013

Bangkang Dari Longkang oleh @NgehKooHam Part 2 !!! @ZambryAbdKadir @Azwanbro @Hairul_own

Semalam Ngeh Koo Ham buat demo di hadapan Sekolah Nan Hwa yang konon untuk mendesak kerajaan mendirikan jejantas di hadapan Sekolah Nan Hwa, Sitiawan. Niat bagus.. Tapi Black nampak ianya berunsur politik. Black tahu Ngeh adalah Penyandang ADUN Sitiawan. Tapi mengapa Sekolah Nan Hwa sahaja yang ingin dibantu. Bukankah Sekolah Menengah Ahmad Boestamam juga dalam DUN Sitiawan. Mengapa beliau tidak mintak sekali jejantas untuk Sekolah Ahmad Boestamam ? Adakah sebab beliau cuba memainkan sentimen perkauman di DUN Sitiawan. Untuk pengetahuan semua, Sekolah Ahmad Boestamam adalah majoriti anak melayu.. India sikit sahaja dan beberapa orang pelajar cina. Mengapa tiada demonstrasi untuk sekolah ini?? Cuba kita fikirkan??? Mengapa ? Mengapa ? Mengapa ?

Untuk Pengetahuan umum juga Ngeh juga merupakan Ahli Parlimen bagi Parlimen Beruas. Kalau kita masih ingat kereta JPJ yang dibakar oleh sekumpulan penduduk yang mengakibatkan kehilangan beberapa nyawa dan ada yang cedera parah iaitu di Sekolah Methodist, Ayer Tawar. Mengapa tidak dibangkitkan dalam Persidangan Parlimen ? Sedangkan Ngeh ahli parlimen nya. Bagaimana pula dengan Sekolah Kebangsaan Ayer Tawar? Sekolah ini juga berada di tepi jalan besar yang kelajuan kenderaannya lebih laju dari Sitiawan. Mungkinkah kedua-dua sekolah ini majoriti bukan cina dipinggirkan oleh Ngeh??? Kepada pencacai DAPigs.. Cuba anda jawab persoalan ini demi kebaikan semua rakyat.. So.. Jangan hanya persalahkan kerajaan sahaja.

Kesimpulannya.. Seharusnya pelajar Sek Nan Hwa harus bersyukur kerana terdapat 2 jejantas yang berhampiran, sedangkan beberapa sekolah lain yang dinyatakan di atas tidak dipedulikan...

Black Panther


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 comments:

  1. Haramjadah ni hanya pentingkan sekolah Cina saja. Yang pariah sekor tu turut demonstrasi pasal lupa diri dan sanggup jadi bangsat!

    ReplyDelete
  2. bang ni sabarnya..... lepas ge13... bang nak DAP bina jejantas untuk semua sekolah pun boleh... rakyak ada pemintaan, mereka akan membinanya.... kalao tak... jangan marah juga.... BN sudah memerintah 56 tahun pun tak bina pun.... jangan lupa dulu siapa yang 'menang' di perak.... BN tak keluar permit macam mana nak bina.... mungkin sekolah ni tak bina kerana mereka ingat sekolah ni ada '100% orang kaya..' sebab tu lah tak perlu dibina.....satu lagi... jangan reply kat comment ni panggil kami pergi tengok apa post lagi... kami ni tengok kamu punya pervious post... kerana blog kamu ada berapa ribu orang sitiawan sudah nampat..... mereka sudah tahu berapa 'baik' nya mametatik kamu....
    P/s: saya tak akan waste masa saya lagi untuk tengok blog yang macam ni...

    ReplyDelete