Followers

MAKLUMAT TERKINI TANAHAIR

Wednesday 24 April 2013

KARPAL SINGH UGUT SAMAN TUN MAHATHIR KALAU TAK MELUTUT CIUM KEPALA LUTUT KIT SIANG!!!


Akhbar Kwong Wah Yit Poh di muka surat A16 telah menyiarkan satu berita mengenai Karpal Singh mewakili Lim Kit Siang mengeluarkan surat guaman kepada Tun Dr. Mahathir berhubung satu kenyataan yang disifatkan berbau fitnah dan bersifat perkauman yang disiarkan dalam blog bekas Perdana Menteri itu pada 11 April lalu.

Karpal Singh dalam satu sidang media di pusat kempen pilihanraya Parlimen Bukit Gelugor pada petang hari Isnin menyatakan, mereka memberikan tempoh selama 3 hari kepada Mahathir untuk menulis sepucuk surat meminta maaf dan disiarkan di blog serta akhbar berbahasa Melayu dan Inggeris dengan pengakuan maaf secara terbuka kepada Lim Kit Siang.

Kegagalan Mahathir berbuat begitu, akan menyebabkan satu tindakan undang-undang diambil terhadapnya.


Apa yang dituntut oleh Karpal Singh dan Lim Kit Siang sebenarnya merupakan permainan chauvinisme yang amat tegar. DAP sepanjang kewujudan parti tersebut telah menjadikan Melayu-Bumiputera dan Islam sebagai sasaran. Kononnya Melayu-Bumiputera dan Islam di negara ini telah banyak menghalang kaum lain untuk maju.

Dalam bahasa yang lebih mudah, Melayu-Bumiputera dan Islam telah menindas dan menzalimi kaum imigran seperti Kit Siang dan Karpal Singh.

Sedangkan dalam banyak perkara, yang tertindas sebenarnya adalah kaum Melayu-Bumiputera dan agama Islam. Sudah terdapat banyak bukti bagaimana DAP menyusun strategi untuk menghapuskan Melayu-Bumiputera dan Islam menerusi konsep Malaysia Malaysian. Apa-apa sahaja yang berkaitan dengan Melayu-Bumiputera dan Islam, seringkali mendapat tentangan yang amat keras daripada para pemimpin DAP.

Pun begitu, pada masa yang sama, DAP begitu utuh memperjuangkan apa-apa sahaja yang berkaitan dengan Cina. DAP amat menyokong pemisahan kaum Cina daripada struktur masyarakat majmuk di negara ini dengan menjadikan Cina sebagai TUAN dan PENJAJAH.... TERUSKAN BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

No comments:

Post a Comment