Followers

MAKLUMAT TERKINI TANAHAIR

Sunday 14 April 2013

Murid Miskin dan Yatim Piatu terabai.. @mbnizar tak pernah bantu!! @ZambryAbdKadir @Azwanbro @Hairul_own @Sharil_yahaya

Selama 5 tahun menjadi ADUN Pasir Panjang, Nizar Lambai tidak pernah membantu anak-anak yatim piatu dan anak keluarga miskin dalam menjalani alam persekolahan. ADUN yang tidak pernah ambil tahu masalah rakyat. Yang die tahu hanya berceramah sahaja. "Rakyat memang terpinggir, rakyat memang tertinggal". Ini yang terjadi di Pasir Panjang.
Alhamdulliah satu program dijalankan iaitu Majlis Penyampaian Sumbangan Murid Miskin Sekolah Rendah DUN Pasir Panjang
anjuran KSK Sitiawan dengan kerjasama Mimbar permuafakatan Ibubapa Malaysia Daerah Manjung (MAPIM) bertempat diSek Men Keb Ahmad Boestamam
En Rashidi Bin Ibrahim merupakan Setiausaha Sulit Khas Menteri Besar Perak merangkap Pengerusi KSK Sitiawan dengan kerjasama MAPIM membuat satu tindakan untuk membantu anak-anak ini.Kehadiran tetamu serta anak-anak seramai 1000 orang.
Tn Hj Hafiz -Pengerusi MAPIM dan Sdr Mohd Shahril Ketua Pemuda UMNO Lumut bersama menyaksikan program ini. Turut hadir Tn Hj Mohd Soot Pegawai PPD Daerah Manjung amat berbesarhati dengan keperihatinan KSK Sitiawan dan MAPIM.Beliau menceritakan bahawa kesusahan beliau dizaman lalu amat perit hingga terpaksa memakai kasut yang bocor ke sekolah. Demi ilmu, perjuang harus diteruskan. Beliau juga mengumumkan bahawa satu ASRAMA PENUH akan dibina di Manjung.

Rashidi menyatakan bantuan ini adalah untuk meringankan beban keluarga. Penerima bantuan ini adalah dari anak yatim dan keluarga miskin. Ianya adalah sumbangan dari kerajaan untuk membantu rakyat. Beliau tidak mahu kemiskinan diwarisi kepada anak-anak. Kejayaan adalah hasil dari pendidikan. Sumbangan ini berupa kelengkapan sekolah dan sedikit sumbangan kewangan.

Black Panther


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment