Followers

MAKLUMAT TERKINI TANAHAIR

Sunday 17 June 2012

#Tolak LGBT IRSHAD MANJI


1.        Adakah kedatangan pelopor LGBT  Irshad Manji ke Malaysia baru-baru ini untuk melancarkan bukunya “Allah, Kebebasan dan Cinta” diatur dan ditaja oleh pelopor-pelopor pergerakan liberalisme dan pluralisme Malaysia.
2.        Buku itu diterbitkan oleh ZI Publications yang diusahakan oleh anak seorang bekas pemimpin (Zaid Ibrahim) Parti Pakatan Rakyat (PKR). Walaupun sudah meninggalkan parti itu pemimpin itu kelihatannya berkongsi sikap dan fahaman Islam liberal dengan penasihat PKR.  Daripada kenyataan-kenyataannya sebelum ini termasuk dalam kes-kes mahukan kebebasan untuk berceramah agama tanpa permit oleh pihak berkuasa agama islam negeri-negeri,  jelas beliau berfahaman Islam liberal.  Dalam kes ustaz Fathul Bari dengan majlis agama islam negeri sembilan, Zahid Ibrahim memberi komen Malaysia melayan penceramah agama seperti seekor anjing yang perlu dilesenkan.  Beliau tidak pula mempertikaikan kenapa seorang peguam perlu “dilesenkan” sebelum mengamalkan profesion guaman.
3.        Mereka juga kelihatan sealiran dengan fahaman dan pemikiran Irshad Manji.
4.        Dalam bukunya Irshad Manji berhujjah bahawa gay dan lesbian berhak hidup cara mereka memandangkan mereka dijadikan oleh Allah sedemikian. Katanya Allah tidak mungkin Allah berbuat kesilapan dalam penciptaannya. Jadi mengikut logika akal Manji Allah memang mahukan gay dan lesbian hidup mengikut naluri dan resmi kejadian mereka.
5.        Manji juga berhujjah bahawa seorang wanita Islam hendaklah dibenarkan berkahwin dengan lelaki bukan Islam dan pernikahan mereka hendaklah diiktiraf oleh undang-undang negara dan juga agama. Dia menggunakan logic akal mengatakan lebih baik wanita itu dibiarkan berkahwin dengan lelaki dicintainya daripada dia dihalang dan berkemungkinan besar akan menukar agama supaya dapat berkahwin dengan buah hatinya.
6.        Apa dia pergerakan liberalisme dan pluralisme agama?.  Secara intipatinya ialah suatu usaha untuk menyama tarafkan semua agama di dunia kononnya untuk mengujudkan perpaduan dan mengurangkan konflik agama.
7.        Pergerakan ini ditaja dan digerakkan oleh kaum Yahudi selepas Perang Dunia Kedua apabila ditimpa pengalaman pahit di Eropah (Holocaust). Untuk survival dan diterima masyrakat majority Kristian di Eropah dan di Amerika Syarikat kaum minoriti Yahudi amat berkepentingan untuk mengembangkan fahaman pluralisme bagi menjamin nasib yang sama tidak berulang.
8.        Setelah berjaya menundukkan penganut Kristian supaya menerima mereka seadanya dan mengembangkan fahaman Kristian Zionis di Amerika (dilaporkan kini 25 peratus rakyat Amerika menganut Kristian Zionis yang amat pro Yahudi), mereka kini  melihat ke arah agama Islam sebagai satui-satunya agama yang masih mengancam cara hidup dan agenda tamak mereka untuk menguasai kehidupan seluruh manusia.
9.        Melihat Islam bertahan malah berkembang di Asia terutama Asia Tenggara melalui badan-badan yang ditaja oleh yahudi dan Kristian Zionis, mereka sedang berusaha keras untuk mengembangkan fahaman liberalisme dan pluralisme di Indonesia dan Malaysia.
10.    Mengikut sebuah badan penyelidik dan institusi dakwah Islamiah di Indonesia, sejak tahun-tahun 70an sampai hari ini banyak tokoh-tokoh agama dan akademik Indonesia direkrut secara halus tanpa disedari oleh ulama-ulama terbabit untuk mengembangkan fahaman Islam liberal di negara berpenduduk Islam terbesar di dunia itu.  Modus operandinya mudah – memberi pengiktirafan dan menjulang tinggi ulama-ulama sedemikian sebagai tokoh reformis Islam moden.
11.    Malaysia tidak terkecuali daripada perangkap pergerakan Yahudi ini. Anwar Ibrahim disenaraikan sebagai seorang tokoh Islam liberal oleh Charles Kurzman, professor sosialogi di University of Carolina, US dalam bukunya “Liberal Isla: A Source Book”.  Bekas presiden Indonesia, Gus Dur dan Nurcholish Majid  turut disenaraikan.
12.    Fahaman lieberalisme dan pluralisme dipandang sebagai amat berbahaya kepada agama kesucian agama Islam dan kesinambungan agama Kristian oleh Dr Henry Makow Phd. Tokoh penyelidik tentang kegiatan jahat Yahudi berasal dari Great Britain ini mengaitkan pergerakan ini dengan kelab eksklusif Illuminati.  Kelab yang memayungi gerakan Freemason ini dianggotai oleh kira-kira 200 orang Yahudi dan aristocrat British serta Eropah terkaya di dunia ini. Mereka adalah pengikut ajaran Kitab Talmud karangan pendita Yahudi yang menyelewengkan Kitab Taurat. Talmud mengajar pengikutnya mensekutukan Allah.  Mereka bukan pengamal ajaran-ajaran Taurat yang diturunkan menerusi Nabi Musa Kalamullah.
13.    Cita-cita mereka adalah untuk mengujudkan suatu kebudayaan dan cara hidup untuk seluruh manusia di dunia ini yang bebas lepas daripada ajaran-ajaran agama Islam mahu pun ajaran Naib Isa di bawah satu kerajaan dunia yang dikuasai oleh mereka.  (Adakah mereka ini sama dengan Dajjal Laknatullah yang disebut dalam hadis-hadis Nabi Muhammad SAW dan di dalam Al-Quran yang digambarkan sebagai Yajjuj dan Majjuj – Allahuaklam bissowab).
14.    Apa yang nyata dan pasti, pergerakan ini telah meruntuhkan peradaban hidup berpandukan suruhan Tuhan di Eropah dan Amerika dan bakal menggugat secara lebih dahsyhat cara hidup Islam di Asia dan Asia Tenggara.
15.    Apa dan siapa jua yang menjadi penghalang kepada pencapaian agenda mereka akan ditentang menggunakan kekayaan wang ringgit, penguasaan mereka ke atas media barat (termasuk Hollywood dan internet).
16.    Sekiranya tokoh-tokoh pilihan dan anak-anak didik mereka di rantau ini berjaya dijulang ke puncak kuasa, agenda yang disusun rapi sekian lama bakal dilaksanakan secara lebih licin dan lebih terbuka lagi. Tiada siapa yang dapat menghalang mereka seandai kuasa politik berada di dalam tangan sekutu mereka di Malaysia dan Indonesia.
Inilah isu terbesar yang dihadapi oleh umat Islam di Nusantara.  Apa yang sedang  berlaku di Nusantara dalam bidang politik dipengaruhi dan dicorakkan oleh pergerakan ini. Partai PAS yang lebih konservatif Islamnya daripada Umno sendiri pun sudah berjaya dijinakkan melalui pemimpin pilihan mereka.

No comments:

Post a Comment