Followers

MAKLUMAT TERKINI TANAHAIR

Monday 17 February 2014

JENAKA THE REST OF COCK !!!! @Teresakok #DAPbiadap


Bagi orang Cina sambutan Tahun Baru Cina melambangkan permulaan, titik permulaan dalam nasib dan kehidupan. Apabila saya menonton video Chinese New Year Theresa Cock, saya melihat Theresa Cock berjenaka sahaja kononnya Tahun Kuda 2014 tidak bagus kerana semua barang naik,hina negara Malaysia paling tidak selamat, lakonan filem pertandingan tembak-menembak di Sabah, rakyat Johor ketakutan kononnya perompak berkeliaran dan ramai rakyat Malaysia bodoh disebabkan kerana pendidikan yang tidak berkualiti. 
Saya ingatkan semuanya itu jenaka sahaja, tapi dah jadi seperti cerita dalam “Drunken Monkey”. 
Jenaka jadi parah apabila banyak respon masyarakat dan NGO marah dan membuat report polis. Theresa Cock pun jadi tidak keruan buat report polis. Kenapa jenaka perlu buat report polis? Theresa Cock perlu tonton filem “Labu dan Labi” dalam cerita P. Ramlee.
Saya melihat mereka membuat demo dan memijak-mijak gambar Teresa Cock dan melumurkan darah ayam di atas wajah Teresa Cock samalah seperti filem “Labu dan Labi” itu. Saya jadi terkedu, mengapa Theresa Cock marah, ianya hanya jenaka sahaja.
Teresa Cock membuat explaination bahawa apa yang diprovokasinya  itu hanyalah sebagai jenaka sahaja.Samalah dengan filem “Labu dan Labi”.Saya pun berfikir semula, kalau kelakar, kelakarlah. Kenapa perlu serius?
 
sumber KLIK SINI

No comments:

Post a Comment