Followers

MAKLUMAT TERKINI TANAHAIR

Thursday 5 June 2014

OH TIDAK! LAGI BLOGGER DEDAH TENTANG DYANA BERSEKEDUDUKAN DENGAN LELAKI MELAYU DAN CINA?


Secara umumnya perpecahan DAP di Teluk Intan, malah di seluruh negara, berjaya ditutup oleh pemimpin-pemimpin DAP. Namun walau sehebat mana pun DAP yang diketuai oleh Lim Guan Eng berjaya mentaichi dan berkungtau, mereka masih tidak mampu menutup mulut semua orang.

Ramai yang terpesona, terutama sekali penyokong-penyokong muda Melayu Pakatan terhadap Dyana Sofya, wanita Melayu yang berkelulusan UiTM, yang kuat menyokong DAP untuk menghapuskan semua yang berkaitan dengan Melayu, Bumiputera dan Islam atas dasar kesamarataan dan keterbukaan.

Namun ramai yang tidak tahu mengapa DAP bermurah hati untuk menamakan Dyana Sofya sebagai calon mereka di Teluk Intan.


Walaupun terdapat lima orang calon DAP di Teluk Intan, namun hanya dua nama yang benar-benar diberikan perhatian iaitu Dyana Sofya dan Hew Kuan Yau. Bagaimanapun, kelebihan tetap berpihak kepada Dyana Sofya kerana faktor NGA KOR MING.

Hew Kuan Yau bermusuh dengan Nga Kor Ming. Nga Kor Ming yang mahu memperkukuhkan cengkamannya ke atas DAP Perak, cuba mengenepikan mana-mana pemimpin DAP yang enggan berkompromi dengannya atau berpihak kepada Kulasegaran yang merupakan pesaing besar Nga Kor Ming di Perak.

Permusuhan antara Nga Kor Ming dan Kulasegaran bukannya perkara rahsia lagi. Kulasegaran merupakan penentang penguasaan Nga Kor Ming dan Ngeh Kor Ham di Perak menerusi pencantasan pemimpin-pemimpin bawahan DAP, terutama sekali yang melibatkan masyarakat India DAP.

Sudah ada cerita bahawa Nga Kor Ming dan pasukannya tidak akan turun membantu kempen DAP di Teluk Intan sekiranya Hew Kuan Yau menjadi calonnya.

Oleh kerana itulah, kelebihan berpihak kepada Dyana Sofya yang merupakan orang nuetral yang boleh diterima oleh semua pihak yang berfraksi dalam DAP.

Sedikit 'cerita dalam' tentang Sofya Dyana.


Sofya Dyana mempunyai empat orang adik beradik. Dia adalah anak ketiga dan merupakan satu-satunya anak perempuan dalam keluarganya. Kesemua adik-beradiknya merupakan pelajar di UiTM. Abang keduanya (dalam gambar di atas) bernama Dyrul Sharytz dan bertugas di Malaysian Investment Development Authorities (MIDA) berpangkalan di United Kingdom.




Bekas teman lelakinya pula bernama FAIRUZ AZHAN AMIRRUDDIN. Dalam gambar ini bersama-sama Lim Kit Siang ini, Fairuz Azhan Amirruddin duduk paling kiri.

Sewaktu Dyana practise law pada tahun 2011-2013 iaitu sebelum dia mengikut Lim Kit Siang ke Johor, Dyana dan Fairuz tinggal serumah di Taman Melawati, Kuala Lumpur. Turut tinggal di rumah berkenaan adalah abang keduanya, Dyrul Sharytz. Dyrul yang telah pun bertugas di MIDA, menanggung sewa rumah.

Hubungan antara Dyana dengan Fairuz Azhan telah pun putus.

No comments:

Post a Comment