Followers

MAKLUMAT TERKINI TANAHAIR

Friday 13 June 2014

EXCO AGAMA ISLAM SELANGOR JADI KAFIR ???? @ABDULHADIAWANG @TUNFAISAL


"Kalau siapa yang menolak perlaksanaan Hudud atas apa alasan sekali pun, mereka akan dianggap kafir." Jadi sekarang ni, Exco Hal Ehwal Islam Selangor tu pun Kafir jugak la sebab banyak bagi alasan yang bukan - bukan!!!

Heh! Nampak gayanya ada unsur - unsur sengaja nak menjadikan satu isu besar bila Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor meluluskan usul perbahasan pasal Hudud.


Usul tersebut sebelum ini telah dicadangkan oleh ADUN Sungai Air Tawar yang mewakili UMNO begi membincangkan mengenai perlaksanaan Hukum tersebut di Selangor.


Perkara tersebut mendapat respon negatif daripada kalangan pemimpin - pemimpin DAPigs dan marah diatas tindakan yang dibuat oleh Speaker DUN.


Bagi mereka, Speaker tidak seharusnya melayan kerenah UMNO yang sengaja mahu membawa usul tersebut kerana jelas, Hudud ni bertentangan dengan Perlembagaan.


Tapi apa yang herannya, kenapa DAPigs nak desak MCA dan GERAKAN supaya halang niat UMNO yang nak membahaskan usul tersebut? Diorang bukan ada wakil di DUN Selangor.


Sepatutnya, yang perlu halang ialah DAPigs sendiri. Diorang yang paling ramai wakil dalam Dewan Undangan Negeri Selangor tu. Malah lebih ramai dari UMNO.

Jadi, tak perlu diorang nak suruh orang lain buat kerja diorang kalau diorang sendiri pun tak mampu nak buat kerja tu. Setakat pandai bercakap je baik tak payah.

Yang lebih menghairankan kita ialah apabila wakil - wakil PAS dalam Rejim Pakatan Selangor tu pulak yang kelihatan menggelabah tak tentu arah.

Diorang pulak yang yang kelihatan seperti terancam apabila UMNO membawa usul tersebut untuk dibahaskan di sidang DUN. Kenapa diorang pulak yang nak menggelupor?

Sebab diorang songeh. Usaha nak menegakkan Hudud ni hasil dasar perjuangan PAS. Tapi diorang sendiri pun takut nak bangkitkan isu tu di sidang DUN Selangor.

Maka sebab itulah diorang mula jadi panas punggung. Dan Exco Hal Ehwal Islam pun awal - awal lagi dah mempersiapkan diri untuk menjawab isu tersebut di sidang DUN.

Awal - awal lagi dia dah bagi penjelasan kononnya keadaan di Selangor tak sama seperti di Kelantan. Selangor susah sikit nak laksanakan Hudud kerana masyarakat berbilang kaum.

Nah!!! Pulak dah. Boleh pulak dia bagi alasan macam tu ye tak? Kalau tidak, diatas pentas ceramah bukan main lagi dok hasut orang. Siap keluar fatwa songsang bagai.

No comments:

Post a Comment