Followers

MAKLUMAT TERKINI TANAHAIR

Wednesday 2 May 2012

PANAS BERAPI! DEMO BANTAHAN TERHADAP KEKEJAMAN BABI KUNING DI PERAK!


Aku baru dapat tahu sudah ada satu Demonstrasi diadakan di hadapan balai polis Manjung pada 30hb April yang lalu. Pergerakan Pemuda Umno bersama NGO iaitu parsatuan ketua-ketua Kg Manjung berhimpun secara aman bagi menunjukan bantahan terhadap perhimpunan bersih 3.0.

Mereka juga menyelar tindakan Nizar yang memfitnah PM bekerjasama dengan ATM semasa PRU KE-13. Mereka juga berkata, hasutan Khalib Mohd Ismath dalam facebook (FB)berunsur hasutan. 60 orang menyertai demo ini yang diketuai oleh Muhd Kasim bin Said- pengerusi persatuan ketua-ketua Kampung daerah Manjung dan Mohd Shahril bin Yahya - Ketua Pemuda UMNO bahagian Lumut.

Mood hadirin begitu bersemangat. Peserta perhimpunan memegang 3 helai banner berukuran 7'x3' bertulis wall fb khalib ismath berunsur hasutan. Polis mesti dakwa serta tangkap si Ambiga pengkhianat. Polis mesti ambil tindakan untuk keselamatan negara, Nizar pembohong, ATM bukan agenda politik.

Juga terkesan 6 keping plakad yang bertulis

1 - Bersih 3.0 ganas tidak bertamadun.
2 - Khalid Ismath agen fahaman syiah polis dakwa akta hasutan.
3 - Nizar tidak boleh dimaafkan, polis kena ambil tindakan Tegas.
4 - Kami menyokong semua tindakan polis dalam bersih 3.0, SYABAS.
5 - Nik Aziz penaja penyokong bersih 3.0 @ kotor 3.0.
6 - Lim Guan Eng tidak wajar salahkan polis dalam bersih 3.0.

Begitulah lebih kurang khabar berita yang kau terima dari Manjung. Harus diingat polis boleh tangkap, KDN boleh buat siasatan tapi untuk dakwa baghal-baghal ni semua mesti mendapat rsetu dari AG! So kita nak tengok apa tindakan Peguam Negara lepas ni, nak playsafe dan nak salahkan Hsihamuddin lagi?

Lagi satu perhimpunan diadakan pagi tadi di Dataran Kg.Paya, Batu Kurau, mereka  mendesak kerajaan ambil tinadakan terhadap penganjur Bersih 3.0. 200 orang kampung ni memang naik angin dan marah dengan agenda jahat Ambiga, Anwar dan rakan-rakan mereka.
SUMBER

No comments:

Post a Comment