Followers

MAKLUMAT TERKINI TANAHAIR

Tuesday 22 May 2012

PANAS BERAPI! SEORANG BEKAS POLIS YANG NAK KE SORGA! KENAPA? PROJEK TAK DAPAT?

Bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Fauzi Shaari malam tadi dengan rasminya menyertai Pas.

Borang keahlian diserahkan kepada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada Majlis Pengisytiharan Perdana Bekas Pegawai Tertinggi PDRM Sertai Pas di Taman Kota Wira, Ulu Sepetang Taiping, Perak.

Dato' Fauzi adalah anak jati Pantai Besar Batu kurau Perak.

Dengan PAS mengambil seorang bekas pegawai tinggi polis, dia ingat nama PAS dikalangan polis naik kembali ekoran kekasaran terhadap polis oleh perusuh Bersih 3.0.

Ternyata salah kerana Dato Fauzi dikatakan bertindak masuk PAS selepas dia tak dapat satu projek. Tak tahulah ada orang sailang dia atau proposal lain lebih baik.

Yang jadi tanya kami, apa perlu seorang bekas polis jawatan tinggi sibuk-sibuk nak berniaga lepas pencen. Dahlah tu, berniaga yang melibatkan kontrak dan projek.

Kepakaran dalam kepolisan bukan ciri utama untuk berjaya dalam dunia projek dan kontrak. Permainan dunia kontrak dan projek banyak melibatkan rasuah atau manipulasi tender atau pakai connection dalam untuk dapatkan kontrak.

Adakah bekas Pengarah Siasatan Jenayah cekap dalam hal ini?

Antara jawatan yang Dato Fauzi pernah pegang ketika dalam polis adalah:
  • Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah PDRM (CID)
  • Timbalan Pengarah Logistik PDRM
  • Ketua Polis Selangor.
  • Ketua Polis Sarawak.
  • Timbalan Ketua Polis Selangor.
  • Ketua Polis daerah Pasir Putih Kelantan.
  • Ketua Polis Daerah Shah Alam.
  • Ketua Polis Daerah Dang Wangi.
Apa makna portfolio yang dia pegang, kena tanya seorang polis. Tahulah apa maknanya.
Malah pada tahun 2007, setahun lepas dia pencen pada tahun 2006, ada sesuatu berlaku pada Dato Fauzi di rumahnya di Shah Alam:

Selanjutnya baca di The Unspinners...

House PK: Setelah 2 artikel aku tulis khas untuk Polis, sini dan sini. Akhirnya Fauzi masuk juga ke dalam PAS! AKu tau kenapa bukan pasal tiket nak ke Sorga tapi sama lebih kurang macam kes SI BAPOK DARI KAMPAR YANG GILAKAN PROJEK tu!

Khabarnya dia gagal dapatkan projek Malakoff! Tak pa la, kami akan siasat perkara ini, dah jadi semua yang kecewa pasal projek nak masuk Pakatan dan nak tukar kerajaan kononnya.

Kadang-kadang aku sedih la dengan perangai segelintir manusia ni, sebab nak isi tembolok sendiri maka dihasut orang pulak untuk tukar kerajaan, mereka tidak fikir yang mereka nak bagi kuasa tu adalah PENGKHIANAT yang tak boleh diharap.

BERBALOI KE?

HOUSE PK

No comments:

Post a Comment