Followers

MAKLUMAT TERKINI TANAHAIR

Tuesday 21 May 2013

PECACAI PAKATAN KATA, NGEH KOO HAM IKUT UMNO UNTUK HAPUSKAN RAJA MELAYU!!!



Ngeh Koo Ham walaupun mungkin akan memberi alasan bahawa TWITTERnya kepada MCA adalah pendapat peribadinya, tetapi sebenarnya itulah sikap sebenar KESELURUHAN DAP. DAP memang pantang besar kalau ada mana-mana Cina di Malaysia yang mematuhi atau menghormati Sultan.

Sudah terlalu lama DAP mahu memansuhkan sistem Raja Berperlembagaan yang diamalkan di negara ini. DAP dari tahun 1964 lagi, mahukan sistem Raja di Malaysia, dimansuhkan kerana berpendapat kewujudan Kesultanan Melayu adalah salah satu daripada bentuk pembaziran terbesar. Lebih-lebih lagi, DAP juga berpendapat bahawa kuasa sebenar terletak di Dewan Rakyat, bukannya kepada Sultan-Sultan Melayu.

Mac 2008, apabila Pakatan Rakyat berjaya merampas Perak dengan DAP sebagai pemegang kuasa unggul, DYMM Sultan Perak menjadi sasaran DAP apabila Undang-Undang Tubuh Negeri Perak tidak membenarkan Ngeh Koo Ham menjadi Menteri Besar.

Ngeh Koo Ham mengamuk sakan apabila diberitahu bahawa dia tidak layak menjadi Menteri Besar. Tuduhan yang dilemparkan ialah, Sultan Perak sengaja tidak mahu melantiknya. Kemudian apabila Undang-Undang Tubuh Negeri Perak diterangkan kepada khalayak DAP, barulah Ngeh Koo Ham tutup mulut.

Pun begitu, Ngeh Koo Ham tetap tidak patuh kepada Undang-Undang Tubuh Negeri Perak. Perlantikan Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak, mengundang campurtangan Ngeh Koo Ham bersama-sama sepupunya, Nga Kor Ming untuk menjadikan Nizar Jamaluddin sebagai boneka kuasa mereka.

Banyak keputusan dan dasar yang dilaksanakan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat di Perak sepanjang 11 bulan bermula Mac 2008 sehingga Februari 2009, mencabar kuasa DYMM Sultan Perak. Akhirnya apabila tiga orang wakil rakyat Pakatan melompat sebagai ADUN Bebas, kebiadapan DAP tidak lagi dapat dibendung.... SAMBUNG BACAAN DI MYKMU.NET

No comments:

Post a Comment