Followers

MAKLUMAT TERKINI TANAHAIR

Friday 27 April 2012

EKSKLUSIF !!! VIDEO KEGANASAN PUAK BERSIH PAKATAN HARAM TERSEBAR !!! WAJIB LIHAT !!!

 
Setelah gagal mempengaruhi rakyat menyokong mereka,Pihak Pakatan Haram kini mahu mengadakan perhimpunan haram Bersih bagi kali ketiga.alasan senang salah SPR Dan tak Bersih,dah Kaut 4 Negeri tak Bersih lagi ker wahai Pihak Pakatan Haram Sekalian ??? macam biasa,Di belakang segala perancangan ini sudah tentunya,Anwar Ibrahim yang memperkudakan rakyat untuk mencapai cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri.sebelum itu nak tanya,layak ker jadi Perdana Menteri ??? opsss..kita sambung balik apa yang saya nak ceritakan

Strategi Anwar Ibrahim nak melancarkan demonstrasi jalanan disokong pula oleh PKR,PAS dan DAP dengan menggunakan landasan Majlis Peguam.saya tak fikir mereka akan Duduk Dan Bantah.itu pendapat saya.Peguam Ambiga Sreenavesan pula di letakkan sebagai jurucakap Bersih kononnya golongan pendesak pilihan raya bersih berpaksikan kepada undang-undang negara.Realitinya perhimpunan haram Bersih sama ada ia diadakan dalam bentuk perarakan,demonstrasi,bantah duduk atau dalam apa-apa posisi sekali pun adalah satu mencabar kedaulatan dan keluhuran perlembagaan negara ini.

Sejak merdeka,negara ini yang mengamalkan sistem demokrasi berparlimen dalam kerangka konsep raja berperlembagaan tidak pernah gagal mengadakan pilihan raya umum setiap lima tahun sekali sebagaimana yang diperuntukkan undang-undang.Malaysia antara satu-satunya negara membangun dan negara Islam contoh yang diiktiraf dunia menghayati sistem demokrasi dalam ertikata sebenar.

Malah Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang diberikan tanggungjawab sepenuhnya melaksanakan semua proses perjalanan 12 PRU sebelum ini telah berjaya mengekalkan integritinya sebagai sebuah badan yang bebas dan berwibawa.Kerajaan melalui parlimen telah pun bersetuju menubuhkan Jawatankuasa Pilihan Khas (PSC) Berhubung Dengan Penambahbaikan Proses Pilihan Raya dengan dianggotai secara adil oleh semua pihak,wakil rakyat kerajaan, pembangkang dan juga bebas.PSC akhirnya menggemukakan 22 syor-syor penambahbaikan proses pilihan raya untuk dipertimbangkan oleh SPR.



Malangnya pihak Pakatan Haram ni tidak berpuas hati dan mahukan kerajaan dan SPR tunduk kepada semua tuntutan mereka dan apabila gagal,ia seperti biasa memangsakan rakyat untuk di jadikan kambing hitam dalam politik kotor mereka.Taktik Pakatan Haram mudah untuk dibaca segelintir rakyat yang terpengaruh dengan dendangan dakyah dan cerita dongeng Pakatan Haram akan terheret dalam perhimpunan haram esok,apabila tindakan undang-undang diambil,Pakatan Haram macam biasala akan menuduh kerajaan zalim dan sebagainya.Tujuannya ialah untuk menunjukkan kepada dunia luar bahawa proses pilihan raya di Malaysia kononnya tidak demokratik dan tidak adil.

saya ulang balik perkara di atas,Jika dilihat realiti pilihan raya pada 2008,hakikatnya adalah 360 darjah berlainan daripada yang didakwa Pakatan Haram.Pakatan Haram telah berjaya menawan empat buah negeri iaitu Perak itu pun sekejap,Kedah,Pulau Pinang dan Selangor serta mengekalkan Kelantan !!! apa cerita ??? Mengapa Pakatan Haram tidak mempertikaikan proses pilihan raya di negeri-negeri yang mereka menangi sebagai pincang ???

Adakah apabila Pakatan Haram memenangi kesemua kerusi parlimen dan negeri,barulah pilihan raya itu dianggap bersih,adil dan tidak tercemar.banyak cantik ??? kuasa di tangan rakyat !!! rakyat akan menentukan ok,jangan nak mengada-ngada tukar semua itu.lagipun pihak SPR bukan tak buat kerja pun,harus di ingat Pakatan Haram pun dah ada negeri yang menang.opss,ter ulang lagi..Sebenarnya Pakatan Haram tergolong dalam kumpulan yang kecewa kerana rakyat terus menerus sejak 55 tahun dahulu menolak gaya politik yang inginkan diserapkan ke dalam sistem politik negara.

DAP dengan sikap rasis dan cauvinis ekstrim Cinanya,PKR yang dikuasai golongan Kristian dan liberal dan PAS dengan cara pemiliran Islam yang kolot dan kuno cuba menggabungkan kesemua elemen politik mereka dalam apa yang mereka panggil Pakatan Rakyat.Kononnya rakyat menjadi teras perjuangan mereka tetapi apabila dilihat kepada agenda di negeri-negeri di bawah pentadbiran Pakatan Haram,jelas agenda rakyat hanyalah untuk dipergunakan bagi mereka terus kekal berkuasa.Bersih kali ketiga bukanlah cerminan aspirasi rakyat yang mahukan pilihan raya yang adil dan bersih,tetapi lebih merupakan sifat tamak haloba dan kerakusan Pakatan Haram yang mahu mewujudkan tanggapan negatif terhadap pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najih Tun Razak.sebenarnya Pakatan Haram sedar semua dasar dan program pembangunan dan kebajikan yang digerakkan oleh Perdana Menteri telah berjaya dan memberi manfaat dan kesan positif secara langsung kepada rakyat.saja buat tak tahu,yang tahu nak tidas rakyat lepas tu janji rakyat ntah ke mana !!!

NAK TENGOK????? KLIK SINI
Perhimpunan haram Bersih hanyalah satu taktik murahan Pakatan Haram untuk mengalih pandangan dan tumpuan rakyat kepada usaha yang pastinya menemui kegagalan.Yang pasti, rakyat sudah lama bijak memilih antara kaca dan intan.Lantas,usaha Pakatann Haram mahu menganjurkan perhimpunan bantah duduk dilihat rakyat sebagai sesuautu yang sia-sia,lucu,membuang masa dan tidak mendapat sambutan.

TAK PERCAYA ???

TUNGGU ESOK !!!

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

Post a Comment