Tuesday 26 June 2012

Saya tak kenal pun Sheikh Al-Anwar tapi saya dapat banyak projek daripadanya - Wanita Misteri



"Saya tak kenal pun siapa Sheikh Al-Anwar tapi saya dapat banyak projek daripada Sheikh Al-Anwar". 


Wanita misteri yang dikaitkan dengan kes pemilikan akaun induk berjumlah RM3 bilion oleh Anwar Ibrahim tampil hari ini berkata dia tidak pernah kenal dengan Sheikh Anwar.

Wanita ini juga mendakwa banyak mendapat projek daripada Anwar, bukan itu sahaja malah wanita ini menyara kehidupan keluarga Anwar semasa Anwar dalam penjara.

Zaliah Zakaria, 56, bagaimanapun mengakui mengenali rapat dengan isteri Anwar, Wan Azizah Wan Ismail ketika memegang jawatan Presiden dan juga pemilik Syarikat Wira Tangkis Sdn. Bhd.

"Hubungan saya dan Anwar hanya sekadar kawan sahaja tidak lebih dari itu kerana saya dan Anwar meminati sukan yang sama iaitu badminton.

Ummi Hafilda mendakwa, Anwar kenal sangat dengan wanita tersebut yang bukanlah seorang istimewa atau ahli korporat tetapi cukai pendapatannya mencecah RM50 juta setahun.

Selain itu wanita ini memiliki atau mempunyai kaitan dengan 62 hartanah mewah berupa kondominium dan banglo kebanyakkan di Pulau Pinang.

Ummi Hafilda meminta Anwar mengeluarkan kenyataan segera bagi menafikan hubungan mereka seperti didakwa pihak tertentu.

Dalam pada itu, Zaliah mendakwa memiliki aset berbentuk wang tunai dan hartanah berjumlah RM100 juta hasil daripada perniagaan lumba kuda yang dijalankannya pada akhir 1990-an atas pertolongan Anwar Ibrahim.

Satu kenyataan yang bodoh dari wanita misteri ini iaitu "bagaimanapun kesemua asetnya bertukar hak milik semasa beliau ke Dubai untuk melupakan kesedihan ekoran kematian anak lelakinya pada Januari 2000".

Menurut Ummi,"Pendedahan yang saya lakukan itu bertujuan untuk membantu siasatan SPRM berhubung kes pemilikan akaun induk bernilai RM3 bilion oleh Anwar. Saya telah serahkan bukti dan sekarang tugas SPRM menyiasat apa kaitan, hubungan atau penglibatan perempuan itu dengan Anwar."
 

No comments:

Post a Comment